رازهای ناگفته افزایش فروش کسب و کار در سال 1404

افزایش فروش

اغلب کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به دنبال یک فرمول جادویی برای افزایش فروش کسب و کار آن هم به صورت خیلی سریع هستند. اما باید این واقعیت را قبول کنیم که فروش یک محصول یا خدمات کار سختی است. از طرفی هر فروش موفق نه فقط سلامت مالی یک کسب و کار را اندازه‌گیری و به نمایش می‌گذارد؛ بلکه سنگ بنای رشد و گسترش آن بیزینس در آینده نیز به حساب می‌آید.

به همین دلیل است که سوالاتی مثل چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟. چگونه فروش حرفه ای داشته باشیم؟. موثرترین ترفند های فروشندگی کدامند؟ و … به دغدغه‌های اصلی هر مدیر و صاحب کسب و کاری تبدیل شده است.

اگر شما هم به دنبال راه کارهای عملی برای افزایش فروش کسب و کار خود هستید؟؛ با ما در ادامه مطلب همراه باشید. چون قرار نیست صرفا برخی ترفند فروش مقطعی که باعث افزایش فروش شما در کوتاه مدت یا به صورت لحظه ای می شود را ارائه دهیم.

بلکه به شما نشان می دهیم که در یک سیستم فروش سازمان یافته، چگونه می توان با یک استراتژی فروش موثر؛ همچنین ایده فروش خلاقانه و فکر شده‌ به حداکثر پتانسیل فروش کسب و کار خود رسید.

در ادامه خواهیم گفت که:

  1. در شروع کار، به چه نکات مهمی باید توجهی کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.
  2. چگونه یک کمپین بازاریابی قدرتمند راه اندازی کنید.

البته فراتر از نکات و استراتژی‌های عملی که هر کدام به تنهایی می‌توانند یک گام بسیار موثر در مسیر موفقیت به حساب بیایند؛ باید توجه داشته باشید که بهترین راهکار برای داشتن فروش بیشتر دریافت مشاوره تخصصی از مشاور کسب و کار و آموزش‌های فروش نوین برای بهینه سازی و اجرای استراتژی‌های فروش و بازاریابی است.

چگونه تیم شما می‌تواند پایه‌های افزایش فروش کسب‌ و کار را بسازد؟

برای شروع هر استراتژی فروش در ابتدا باید تمامی اعضای تیم (اعم از فروش، بازاریابی و مدیریت) که در طراحی و اجرای استراتژی فروش نقش دارند، معنای دقیق مفاهیم را درک کنند. به عنوان مثال اغلب افراد کلمات “فروش” و “درآمد” را مترادف می‌دانند. این در صورتی است که فروش به تعداد واحدهای محصولی که یک شرکت می فروشد، گفته می‌شود. در مقابل درآمد پولی است که از راه فروش به دست می‌آید و به آن سود نیز گفته می شود.

تفکیک این مفاهیم نشان می‌دهد، هدف نهایی کسب و کار شما، تنها فروش بالا نیست. بلکه کسب درآمد یا سود از راه افزایش فروش کسب‌ و کار است.

چون ممکن است یک کسب و کار، تعداد زیادی محصول به فروش برساند. اما به خاطر قیمت گذاری نامناسب یا هزینه‌های بالای تولید، نه تنها سودی نداشته باشد؛ حتی ضرر نیز بکند.

به همین خاطر است که درک و شفاف سازی این مفاهیم، پایه و اساس برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد فروش است، نه صرفاً افزایش حجم فروش.

تیم فروش نیز، با درک این تفاوت ها، استراتژی‌های خود را مطابق با برطرف کردن نیازهای کسب و کار (یعنی رسیدن به فروش‌های سودآور نه فقط تعداد فروش بالا) تنظیم می کند.

علاوه بر این، شما باید مشخص کنید که برای فروش به تیم داخلی استارت آپ یا شرکت خود متکی خواهید بود. یا می خواهید کار فروش را به صورت برون سپاری شده یعنی با سپردن به یک تیم متخصص خارج از شرکت خود انجام دهید.

علاوه بر این، تیم و کسب و کار شما برای موفقیت در فروش، نیاز است که در شروع کار:

  • اهداف واضح و مشخص برای موفقیت در فروش داشته باشید.

برای افزایش فروش کسب‌ و کار داشتن اهداف واضح و مشخص یک امر کاملاً ضروری است. چون هر برنامه و استراتژی فروش برای موفقیت به یک مقصد روشن احتیاج دارد. هدف گذاری دقیق به ما این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های مورد نیاز را به درستی تعیین کرده. همچنین اطمینان داشته باشیم که تمامی تلاش‌های ما در راستای مسیری است که برای موفقیت کسب و کار خود تصور کرده‌ایم.

لذا با تعریف روشن موفقیت به عنوان مثال، می‌توانیم فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و متمرکزی را شروع کنیم که ما را خیلی سریع بدون نیاز به صرف زمان و هزینه بالا به هدف مورد نظر می رساند.

به عنوان مثال، هدف یک تولیدکننده کفش دست‌دوز برای افزایش فروش کسب‌ و کار خود، می تواند “افزایش ۱۰ درصدی فروش مدل‌های جدید کفش مردانه در شش ماه آینده” باشد. این هدف روشن، به تیم فروش و بازاریابی این امکان را می دهد تا استراتژی‌های خاصی مثل راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر این مدل‌ها، ارائه دادن تخفیف‌های محدود برای خریداران اولیه؛ همچنین برگزاری رویدادهای معرفی محصول در فروشگاه‌های منتخب را طراحی و اجرا کنند تا به این هدف مشخص دست یابند.

  • شناخت و درک روشن از چیزی که می فروشید، داشته باشید.

این مورد شاید خیلی بدیهی و ساده به نظر برسد و بگویید که “معلوم است که می دانیم چه چیزی می فروشیم”. اما برای افزایش فروش کسب‌ و کار خیلی مهم است که تمامی افراد تیم شما برداشت مشترک و دقیقی از اینکه -محصول یا خدمت مورد نظر چیست؟- داشته باشند. همچنین درک یکسانی از ارزش‌ها، ویژگی‌های کلیدی و مزیت‌های رقابتی محصول یا خدمت مورد نظر داشته باشند.

زیرا در صورتی که هر یک از اعضای تیم، محصول را به شکلی متفاوت به مشتریان معرفی کند. یا بر جنبه‌های مختلفی از آن تمرکز کنند؛ پیام برند شما گیج کننده می‌شود و تاثیرگذاری خود بر افراد را از دست می‌دهد.

این در حالتی است که اگر تمامی اعضای تیم، محصول را به یک شیوه معرفی کنند، پیامی واحد و ثابت به مشتریان انتقال پیدا می کند. در نتیجه مشتری متوجه می‌شود که برند شما دقیقاً چه چیزی را ارائه می‌دهد و چه انتظاری باید از آن داشته باشد. این امر به نوبه خود باعث جلب اعتماد مشتریان و به دنبال آن افزایش فروش کسب‌ و کار می‌شود.

به عنوان مثال، یک شرکت نرم‌افزاری که محصولی برای مدیریت پروژه‌ها ارائه می دهد؛ در صورتی که اعضای تیم یک شناخت مشترک از محصول داشته باشند؛ به جای اینکه هر کدام از اعضا، ویژگی های مختلف محصول (مانند رابط کاربری ساده، قابلیت‌های گزارش‌دهی پیشرفته، یا امکان ادغام با سایر ابزارها و …) را به مشتریان بگویند؛ فقط مزیتی را بیان می کنند که مستقیماً مشکلات مشتریان را حل می‌کند؛ به عنوان مثال، “نرم‌افزار ما با نصف کردن زمان صرف شده برای گزارش‌دهی، به تیم شما اجازه می‌دهد بیشتر روی کار اصلی تمرکز کنند.”.

این پیام واحد و قوی، منجر به فروش‌های مؤثرتر خواهد شد.

  • برای انجام فروشندگی حرفه ای پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) داشته باشید.

برای افزایش فروش کسب‌ و کار باید بدانید که پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP)؛ همچنین پیشنهاد ارزش (Value Proposition) شما چیست. پیشنهاد فروش منحصر به فرد، کلیدی‌ترین عاملی است که باعث متمایز شدن کسب و کار شما از دیگر رقبا می‌شود.

در حقیقت یک ویژگی است که باعث خاص شدن محصول یا خدمت شما می‌شود. در نتیجه به مشتریان بالقوه یک دلیل بسیار واضح می‌دهد که چرا باید محصول شما را انتخاب کنند.

به عنوان مثال، “فست فود ما تنها فست فودی است که برای تهیه آن از گوشت ارگانیک محلی استفاده می شود”.

از طرفی پیشنهاد ارزش (Value Proposition) با نشان دادن این موضوع که محصول شما چه فایده ملموسی برای مشتریان خواهد داشت؛ باعث افزایش فروش کسب‌ و کار شما می شود.

برخلاف USP  که بیشتر بر بیان تمایز محصول ما با رقبا تمرکز دارد؛ پیشنهاد ارزش بیشتر بر ارزش کلی ارائه شده محصولات ما مانند صرفه‌جویی در هزینه، کارایی زمان یا کیفیت برتر آن تاکید دارد که باعث ترغیب بیشتر مشتریان به خرید از ما می‌شود.

به عنوان مثال، “نرم‌افزار ما به شما این امکان را می دهد تا کارها خود را دو برابر سریع‌تر انجام داده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید”.

  • با درک مشتری (Customer Perception) به افزایش فروش کسب‌ و کار برسید.

یک مشتری (چه در زمان خرید چه در زمان تبلیغ دهان به دهان) مهمترین دارایی یک کسب و کار به حساب می‌آید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای شناخت بهتر مشتریان خود یک پرسونای خریدار بسازید. این پرسونال بر اساس داده‌ها و اطلاعات واقعی یک تصویر خیالی اما کاملاً دقیق از مشتریان ایده‌آل و بالقوه شما ارائه می دهد.

برای ساخت و ایجاد یک پرسونای خریدار، باید موارد مهمی مثل تحقیقات بازار، تجربه مشتریان گذشته، هرگونه فرم نظرسنجی که پر کرده‌اید؛ همچنین نظر تیم فروش و … را در نظر بگیرید.

همچنین برای افزایش فروش کسب‌ و کار باید نقاط درد مشتریان خود را شناسایی کنید. یعنی توجه کنید که مشتریان شما چه مشکلات، چالش‌ها، یا نیازهایی دارند که هنوز برطرف نشده‌اند. سپس به دنبال یک راه حل برای رفع مشکلات مشتریان خود باشید. وضعیت آن ها را بهتر کنید یا به آن ها کمک برسانید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تمرکز کسب و کار شما به ویژه تیم فروش، باید بر روی منافع و فوایدی باشد که محصولات یا خدمات شما می‌تواند به مشتری ارائه دهد؛ نه صرفاً ویژگی‌های محصول.

 چگونه یک کمپین بازاریابی قدرتمند برنامه ریزی کنیم.

بعد از ساخت پایه های افزایش فروش کسب‌ و کار در تیم خود و شروع کار، می توانید برای اجرای یک کمپین بازاریابی قدرتمند برنامه ریزی کنید. بازاریابی، اصلی ترین کاری است که ما برای اجرای استراتژی های فروش که در طرح کسب و کار جهت افزایش فروش تعیین کرده ایم؛ باید انجام دهیم. مفهوم بازاریابی بسیار گسترده و در اغلب اوقات گیج کننده است. چون شامل فعالیت های متعددی قبل از اینکه محصول یا خدمات خود را به بازار معرفی کنیم تا بعد از شروع تبلیغات می شود.

آشنایی با کمپین بازاریابی

کمپین بازاریابی به مجموعه برنامه‌ریزی ها و فعالیت‌هایی گفته می شود که یک کسب‌وکار برای رسیدن به یک هدف مشخص در یک بازه زمانی خاص اجرا می‌کند. برای اینکه بتوانیم کمپین بازاریابی را به خوبی درک و اجرا کنیم؛ به دنبال آن به افزایش درامد و موفقیت کسب و کار نزدیک تر شویم؛ لازم است با 4 جنبه اصلی بازاریابی آشنا شویم که عبارت اند از:

افزایش فروش کسب‌ و کار

  • توسعه محصول

درست است که داشتن یک ایده فروش محصول یا خدمات برای افزایش فروش کسب‌ و کار ضروری است. اما مهمتر این است که بتوانیم آن ایده را تبدیل به چیزی کنیم که مشتریان حاضر به خرید آن باشند. هر کسب و کار یا تیم فروش برای رسیدن به این هدف، باید به سراغ انجام تحقیقات بازار (Market Research) برود. یعنی به سوالات زیر پاسخ بدهد:

  • مشتریان هدف چه چیزی را دوست دارند؟.
  • چه چیزی باعث مفید بودن محصولات یا خدمات ما برای مشتریان می‌شود؟.
  • چرا مشتریان به سراغ خرید از رقبا می‌روند؟.

انجام تحقیقات بازار و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از آن ها در محصولات یا خدمات خود تغییراتی ایجاد کنید. یعنی ویژگی‌هایی را به محصولات خود اضافه کرده یا چیزهایی را حذف کنید. در نهایت نیز برای افزایش فروش کسب‌ و کار خود، محصولی مفیدتر ،مقرون به صرفه‌تر و جذاب‌تر به مشتریان خود ارائه دهید.

  • گزینه های توزیع

اولین کاری که برای فروش محصولات یا خدمات خود باید انجام دهید، تصمیم گیری درباره این است که چه طور محصول خود را به مشتری برسانید. برای این کار متناسب با امکانات، میزان سرمایه، نیروی انسانی؛ همچنین اهداف کسب و کار و برند خود، می‌توانید راه‌های مختلفی را انتخاب کنید که از اصلی‌ترین آن ها عبارتند از:

  • فروشگاه خرده فروشی (فیزیکی): محصولات را به صورت سنتی در مغازه‌ها یا فروشگاه‌ها به فرش برسانید.
  • فروشگاه آنلاین (فروش مستقیم): یک وب‌سایت فروشگاهی بسازید و مستقیماً محصولات را به مشتریان بفروشید.
  • برون‌سپاری فروش: کار فروش را به سایر شرکت‌های متخصص بسپارید تا فروش را برای شما انجام دهند.
  • تبلیغات

تبلیغات مهم ترین بخش برنامه بازاریابی (Marketing Plan) برای افزایش فروش کسب‌ و کار به حساب می‌آید. شما برای معرفی محصولات یا خدمات خود به افراد باید تصمیم بگیرید که از چه ترفند های فروش و ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌هایی چون:

  • تبلیغات سنتی: آگهی در روزنامه‌ها یا تلویزیون
  • حمایت مالی (اسپانسرشیپ) از یک رویداد یا برنامه
  • ایندوسمنت(Endorsements) : استفاده از اشخاص معروف یا متخصص و مشتریان برای تأیید محصول.
  • برگزاری یا شرکت در نمایشگاه‌ها و مراسم‌ها.
  • کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی: تبلیغات و فعالیت‌ها در پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام، تلگرام، توییتر و …
  • فعالیت‌های درون فروشگاهی: مثل چیدمان خاص محصولات، نمونه‌برداری یا تبلیغات در خود فروشگاه.
  • روش‌های جذب مشتری با تخفیف و مسابقه

کسب و کار شما متناسب با بودجه بازاریابی (Marketing budget) خود می تواند تصمیم بگیرد که از چه روش هایی برای تبلیغات و افزایش فروش استفاده کند.

استفاده کردن از قیف و خط لوله فروش

قیف و خطوط لوله فروش، کلیدی‌ترین ابزارهای مورد استفاده برای اجرای کمپین بازاریابی جهت افزایش فروش کسب‌ و کار به حساب می آید. زیرا این امکان را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند تا سفر مشتری از اولین آشنایی تا خرید نهایی را به صورت بصری و مرحله به مرحله تجسم و درک کنند.

این درک عمیق از سفر مشتری به کسب و کارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های فروش هدفمندتر و موثرتری را طراحی و اجرا کنند.

مشتریان در قیف فروش ۴ مرحله اصلی را طی می‌کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • آگاهی: اولین آشنایی با محصول و کسب و کار شما.
  • علاقه: مرحله کنجکاوی و جمع آوری اطلاعات درباره محصولات یا خدمات شما.
  • تصمیم: شما را از بین رقبا انتخاب می کند.
  • اقدام: اقدام به خرید می کند.

بررسی این مراحل کمک می کند تا متوجه شویم که مشتریان در کدام مرحله از دست می‌روند. یا در کدام مراحل فرصت‌هایی برای بهبود وجود دارد.

سپس با اقداماتی جهت بهینه سازی قیف فروش، باعث افزایش فروش کسب‌ و کار شویم. به عنوان مثال، کسب و کارها با شناسایی سرنخ‌ها (مشتریان بالقوه) و ساده کردن فرایند خرید یا شخصی سازی تعامل با مشتریان می‌توانند از کاهش تعداد مشتریان در هر مرحله از قیف فروش جلوگیری کنند. در نتیجه نتایج بسیار ملموسی را در افزایش فروش و جذب مشتری مشاهده کنند.

تجزیه و تحلیل، تنظیم دقیق و منظم هر دو قیف و خطوط لوله فروش، باعث افزایش چشمگیر نرخ تبدیل (تعداد سرنخ‌هایی که به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند)؛ همچنین کوتاه‌تر شدن چرخه فروش (افزایش سرعت خرید مشتریان) می شود. در نتیجه باعث افزایش چشمگیر درآمد کلی کسب و کار می‌شود.

این رویکرد سیستماتیک باعث تبدیل شدن فروش از یک فعالیت تصادفی به یک فرایند قابل مدیریت و بهینه سازی می‌شود.

  • ارائه گزینه های پرداخت چند گانه به مشتریان

درست است که ارائه گزینه های پرداخت متعدد به مشتریان مثل کارت به کارت، پرداخت از طریق درگاه اینترنتی، خرید قسطی از طریق اسنپ پی و …؛ مستقیماً یک “تبلیغ” به حساب نمی آیند. با این حال، بخشی مهم و جدایی ناپذیر از “تجربه مشتری” و “فرآیند فروش” هستند. به همین دلیل، در بازاریابی به منظور افزایش فروش کسب‌ و کار تلاش زیادی صرف بهینه سازی آن می شود.

زمانی که یک مشتری برای پرداخت گزینه های مختلفی برای انتخاب داشته باشد. یا اینکه برای خرید از سایت و فروشگاه اینترنتی شما مراحل کمتر و ساده تری را طی کند؛ سریع تر خرید خود را انجام می دهد و به پایان می رساند.

این امر نه تنها باعث بهبود یافتن تجربه مشتری و جلب اعتماد او می‌شود. بلکه نتایج بسیار ملموسی در رشد فروش و افزایش درآمد دارد. لذا کسب و کارها با ارائه روش‌های پرداخت ترجیحی مشتریان؛ همچنین ساده‌سازی مراحل خرید از سایت‌های فروشگاهی خود می‌توانند:

  • نرخ تبدیل خود را به صورت قابل توجه و چشمگیری افزایش دهند.
  • مشتریان جدید جذب کنند.
  • با ایجاد کردن بستری برای تجربه خرید بدون دردسر، مشتریان را تشویق به خریدهای مکرر کنند.

در نهایت نیز باعث افزایش درآمد پایدار؛ همچنین ایجاد وفاداری بلند مدت مشتریان شوند که برای رشد و پایداری هر کسب و کاری ضروری است.

  • ارائه تخفیف‌ها، پیشنهادات و معاملات

ارائه تخفیف در کمپین‌های بازاریابی از دیگر استراتژی‌های فوق العاده قوی و موثر در افزایش فروش کسب‌ و کار به حساب می‌آید. زیرا به صورت همزمان باعث ایجاد چندین اهرم روانشناختی و اقتصادی در ذهن افراد می‌شود. این رویکرد نه فقط به عنوان ابزاری موثر جهت جذب مشتریان جدید شناخته می‌شود؛ بلکه با به وجود آوردن حس فوریت به واسطه پیشنهادهایی با مدت محدود یا تخفیف‌های درصدی، مشتریان را وادار به تصمیم گیری سریع‌تر برای خرید می‌کند. به همین دلیل باعث افزایش فروش در کسب و کار می‌شود.

به صورت کلی، ارائه تخفیف‌ها برای خریدارانی که حساس به قیمت هستند؛ یک امر جذاب به حساب می‌آید و محصولات یا خدمات شما را در ذهن مخاطبان هدف در دسترس تر و رقابتی تر نشان می‌دهد.

علاوه بر این، استفاده از ترفندهای فروش مثل ارائه اشانتیون و هدایای تبلیغاتی به مشتریان وفادار خود، می‌تواند باعث تقویت وفاداری مشتریان به برند و کسب و کار شما؛ همچنین تشویق آن ها به خریدارهای مکرر از شما شود.

  • همکاری با کسب و کارها و اینفلوئنسرها

از دیگر کارهایی که به منظور افزایش فروش کسب‌ و کار خود در زمان اجرای یک کمپین بازاریابی موفق و قوی باید انجام دهید؛ همکاری با کسب و کارهای مکمل و اینفلوئنسرها است. زیرا این مشارکت و همکاری، باعث معرفی کسب و کار شما به تعداد افراد بیشتر؛ همچنین افزایش اعتبار برند شما در دید مخاطبان هدف می‌شود.

در نتیجه باعث می‌شود مشتریان جدیدی داشته باشید که پیدا کردن آن ها به تنهایی کار بسیار سختی است.

اینفلوئنسرها با معرفی شما به مخاطبان خود باعث شناخته شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما می‌شوند. همکاری شما با کسب و کارهای معتبر نیز باعث جلب اعتماد مشتریان به کسب و کار شما می شود. در نتیجه این امکان فراهم می‌شود تا خیلی سریع‌تر رشد کنید و از اعتبار افراد و کسب و کارهایی که به آن ها همکاری کرده‌اید برای افزایش فروش و جذب مشتری استفاده کنید. به دنبال آن، فروش و درآمد بیشتری را در کسب و کار خود مشاهده کنید.

  • تثبیت قیمت، کمیابی و فوریت

قیمت‌گذاری لنگری، بازاریابی کمیابی و فوریت سه عدد از ترفند های فروش قدرتمند در کمپین‌های بازاریابی هستند که نقش بسیار موثری در افزایش فروش کسب‌ و کار دارد. این ۳ ترفند با تاثیرگذاری بر فرایند تصمیم گیری مشتری، او را وادار به خرید سریع می‌کند.

  • قیمت‌گذاری لنگری (Price Anchoring)

لنگرگذاری قیمت یک استراتژی فروش حرفه‌ای است که با تعیین کردن یک “قیمت مرجع” یا لنگر باعث جذاب به نظر رسیدن سایر قیمت‌ها (به ویژه قیمت فعلی یا تخفیف خورده) در دید مشتری می‌شود.

تصور کنید قیمت اصلی یک محصول بالا است. اما در کنار آن یک قیمت تخفیف‌دار مقرون به صرفه نیز قرار دارد. این امر، این حس را در مشتری ایجاد می‌کند که در حال انجام یک معامله عالی است. در نتیجه اشتیاق بیشتری برای خرید پیدا می‌کند.

  • بازاریابی کمیابی (Scarcity)

تکنیک کمیابی بر یک ایده فروش ساده اما بسیار قوی روانشناختی برای افزایش فروش کسب‌ و کار استوار است. این ایده می‌گوید: هر اندازه که موجودی یک کالا یا خدمات محدودتر باشد، تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که یک مشتری پیامی مثل “فقط ۳ عدد در انبار موجود است” را می‌بیند. یا می‌داند که یک محصول در تعداد محدود موجود است؛ احساس ترس از دست دادن فرصت می‌کند. این ترس یکی از محرک‌های قوی برای سریع انجام دادن مراحل خرید به شمار می‌رود.

  • فوریت (Urgency)

در این ترفند فروشندگی حرفه ای با اعمال محدودیت‌های زمانی خاص، مشتری وادار به سریع انجام دادن خرید می‌شود. به این صورت که با ایجاد احساس اضطراب و استرس از اینکه مبادا این فرصت طلایی را از دست بدهد، خیلی سریع تر درباره خرید محصول تصمیم گیری و اقدام می کند.

به عنوان مثال، ترفند فروش لحظه‌ای (Flash Sales)، استفاده از تایمر شماره معکوس تخفیف، پیام‌های “پیشنهاد با مدت زمان محدود” نمونه‌هایی بارز از ترفند های فروش برای افزایش فروش کسب‌ و کار با احساس فوریت به حساب می‌آیند.

اغلب کسب و کارها در تعطیلات بزرگ مثل شب یلدا یا عید نوروز، حراج‌های پایان فصل یا در زمان عرضه محصولات جدید از این ایده فروش محصول استفاده می‌کند. در نتیجه با ایجاد یک موج بزرگ از تقاضا، تردید مشتری را از بین می برند و او را مشتاق به خرید می کنند.

با ترکیب این سه استراتژی برای افزایش فروش و جذب مشتری می‌توانید بر رفتار خرید مشتریان تأثیر بگذارید؛ نرخ تبدیل را به صورت چشمگیری افزایش دهید. همچنین حس ارزشمندی قوی‌تری نسبت به محصولات یا خدمات خود ایجاد کنید.

سخن آخر

در صورتی که به دنبال افزایش فروش کسب‌ و کار خود هستید؛ مطمئنا می دانید که صرفا استفاده از ترفندهای مقطعی و زودگذر فروش نمی تواند کمکی به افزایش فروش شما در بلند مدت کند. به همین دلیل، هر کسب و کاری به یک طرح کسب و کار و سیستم فروش حرفه ای احتیاج دارد.

مشاوران متخصص ما در مجموعه سیم بیزینس با ارائه مشاوره کسب و کار آماده اند تا دقیقاً همین مسیر را برای شما هموار کند.

مشاوران ما علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود و تنظیم استراتژی فروش موثر؛ به شما کمک می کنند تا یک سیستم فروش مناسب (چه با تیم داخلی خود، چه با برون‌سپاری) انتخاب و بهینه سازی کنید. سپس بتوانید آن را با سایر بخش های مثل بازاریابی یکپارچه‌سازی کنید.

در نهایت نیز، با دریافت آموزش هایی نوین بهترین روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری را پیاده‌سازی کنید. به دنبال آن یک چارچوب مستحکم و قابل اندازه‌گیری برای رشد پایدار فروش کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار می توانید با متخصصان ما در مجموعه سیم بیزینس تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ارتباط با ما

مشاوره کسب وکار

مشاوره حضوری و غیر حضوری Simbusiness گامی بلند برای موفقیت کسب و کار شما

دوره های مدیریتی

No event found!

مطالب پیشنهادی